Polskie Nagrody Filmowe Orły 2019 zostały rozdane. Teatr Polski w Warszawie wypełniły się polskimi artystami, którzy przysłużyli się rozwojowi polskiej kinematografii. Filmy zabawne i wzruszające, odkrycia, jak starzy mistrzowie – zobaczcie, kto otrzymał statuetkę Orła i otrzymał powiew wiatru w skrzydła, by dalej tworzyć magię na dużym ekranie!

NAJLEPSZY FILM EUROPEJSKI

–       “Dogman”, reż. Matteo Garrone

–       “Niemiłość”, reż. Andriej Zwiagincew

–       “Trzy billboardy za Ebbing, Missouri”, reż. Martin McDonagh

NAJLEPSZY MONTAŻ

–       Ewa Smal PSM, “7 uczuć”

–       Jarosław Kamiński PSM, “Fuga”

–       Milenia Fiedler PSM, “Kamerdyner”

–       Andrzej Dąbrowski PSM, “Książę i dybuk”

–       Maciej Pawliński PSM, “Over the limit”

–       Bartosz Karczyński, “Plan B”

–       Jarosław Kamiński PSM, “Zimna Wojna”

NAJLEPSZE KOSTIUMY

–       Justyna Stolarz, “7 uczuć”

–       Małgorzata Braszka, Ewa Krauze, Małgorzata Gwiazdecka, Izabela Stronias, “Kamerdyner”

–       Aleksandra Staszko, “Zimna wojna”

NAJLEPSZY DŹWIĘK

–       Bartosz Putkiewicz, “Dywizjon 303. Historia prawdziwa”

–       Mirosław Makowski, Piotr Pastuszak, Kacper Habisiak MPSE, Marcin Kasiński MPSE , “Kamerdyner”

–       Maciej Pawłowski, Mirosław Makowski, “Zimna wojna”

ODKRYCIE ROKU

–       Paweł Maślona, najlepsza reżyseria, “Atak Paniki”

–       Gabriela Muskała, najlepszy scenariusz, “Fuga”

–       Jagoda Szelc, najlepsza reżyseria, “Wieża. Jasny dzień”

 NAJLEPSZY FILMOWY SERIAL FABULARNY

–       “1983”, reż. Agnieszka Holland, Kasia Adamik, Olga Chajdas, Agnieszka Smoczyńska

–       “Rojst”, reż. Jan Holoubek

–       “Ślepnąc od świateł”, reż. Krzysztof Skonieczny

NAJLEPSZY FILM DOKUMENTALNY

–       “Książę i dybuk”, reż. Elwira Niewiera, Piotr Rosołowski

–       “Opera o Polsce”, reż. Piotr Stasik

–       “Over the limit”, reż. Marta Prus

NAJLEPSZA DRUGOPLANOWA ROLA KOBIECA

–       Gabriela Muskała, “7 uczuć”

–       Aleksandra Konieczna, “Jak pies z kotem”

–       Agata Kulesza, “Zimna wojna”

NAJLEPSZA DRUGOPLANOWA ROLA MĘSKA

–       Adam Woronowicz, “Kamerdyner”

–       Janusz Gajos, “Kler”

–       Borys Szyc, “Zimna wojna”

NAJLEPSZA MUZYKA

–       Filip Mišek, “Fuga”

–       Mikołaj Trzaska, “Kler”

–       Alexandre Desplat, “Prawdziwa historia”

 NAJLEPSZA SCENOGRAFIA

–       Joanna Macha, “Eter”

–       Zbigniew Dalecki, Paweł Jarzębski , “Kamerdyner”

–       Katarzyna Sobańska, Marcel Sławiński, “Zimna wojna”

NAJLEPSZA GŁÓWNA ROLA KOBIECA

–       Gabriela Muskała, “Fuga”

–       Anna Radwan, “Kamerdyner”

–       Joanna Kulig, “Zimna wojna”

NAJLEPSZA GŁÓWNA ROLA MĘSKA

–       Janusz Gajos, “Kamerdyner”

–       Jacek Braciak, “Kler”

–       Tomasz Kot, “Zimna wojna”

NAJLEPSZE ZDJĘCIA

–       Jolanta Dylewska PSC, “Ajka”

–       Jakub Kijowski PSC, “Fuga”

–       Łukasz Żal PSC, “Zimna wojna”

 NAJLEPSZY SCENARIUSZ

–       Marek Koterski, “7 uczuć”

–       Wojciech Rzehak, Wojtek Smarzowski, “Kler”

–       Paweł Pawlikowski, Janusz Głowacki, “Zimna wojna”

NAJLEPSZA REŻYSERIA

–       Janusz Kondratiuk, “Jak pies z kotem”

–       Wojtek Smarzowski, “Kler”

–       Paweł Pawlikowski,  “Zimna wojna”

NAJLEPSZY FILM

–       “Kamerdyner”, reż. Filip Bajon

–       “Kler”, reż. Wojtek Smarzowski

–       “Zimna wojna”, reż. Paweł Pawlikowski

NAGRODA PUBLICZNOŚCi

  • „Kler”
Related Posts

W Los Angeles w Dolby Theatre zostały wręczone najważniejsze nagrody filmowe. Czerwony dywan...

Znamy nominacje do tegorocznych Oscarów, czyli nagród Amerykańskiej Akademii Filmowej. Ogłosili je...

„Oppenheimer” Christophera Nolana najlepszym filmem dramatycznym, a „Biedne istoty” Yorgosa...

Leave a Reply