Marzenia o podboju Księżyca to już za mało. Kolejnym celem człowieka w kosmosie stał się Mars. I choć Matt Damon dotarł tam pierwszy (Marsjanin), Hilary Swank radzi sobie doskonale jako kapitan międzynarodowej misji wyruszającej na Czerwoną Planetę. Rozłąka to serial drogi, z tym że bohaterowie wyruszają w podróż poza naszą atmosferę, ale wątpliwości, ludzkie interakcje i psychologiczne przemiany stają się dominującym elementem netfliksowej opowieści. Człowiek kontra materia, marzenia kontra rzeczywistości.

AWAY (L to R) HILARY SWANK as EMMA GREEN, in episode 101 of AWAY. Cr. DIYAH PERA/NETFLIX © 2020
Przeczytaj także: The Umbrella Acadamy

Jessica Goldberg i Andrew Hinderaker zabierają nas na niebezpieczną misję z intrygującymi postaciami i ich życiowymi bolączkami. To właśnie oni stanowią trzon serialowej opowieści i pozwalają nam wciągnąć się w ich losy. W małej przestrzeni statku kosmicznego zostają zamknięci: kapitan Emma (Hilary Swank), inżynier Misha (Mark Ivanir), biolog Kwesi (Ato Essandoh), Ram (Ray Panthaki) i Lu (Vivian Wu). Każde z nich ma bagaż doświadczeń oraz problemów, które zostały na Ziemi. Twórcy starają się opowiedzieć o każdej z postaci, stawiają przed nimi przeszkody i emocjonalne rozterki, jednak kapitan jest jeden – to Emma jest najważniejszym członkiem załogi.

Alice Winocour w Proxima wysłała kobietę w kosmos, pokazując jej rozterki jako matki, która na wiele miesięcy rozstaje się z córką. Emma staje przed podobnymi wątpliwościami. Na Ziemi zostawia nastoletnią córkę Lex (Talitha Eliana Bateman) i męża Matta (Josh Charles) i nieustannie stawia sobie pytanie, czy jej ambicja powinna być ważniejsza niż rodzina. 

AWAY (L to R) in episode 101 of AWAY Cr. DIYAH PERA/NETFLIX © 2020
Przeczytaj także: Hollywood

Rozłące nie chodzi tylko o zdobywanie kosmosu, ale pokonywanie własnych emocjonalnych ograniczeń i tęsknoty. Goldberg i Hinderaker doskonale równoważą psychologiczny dramat z thrillerowym zacięciem. Załoga Atlasa nieustannie musi radzić sobie z nowymi wyzwaniami: nie otwiera się panel słoneczny, choroba członka załogi czy problemy techniczne z filtrowaniem wody. Każda decyzja w kosmosie jest na wagę życia, a jeden błędny krok może okazać się fatalny w skutkach dla całej załogi. 

Dużym atutem Rozłąki jest obsada aktorska. W międzynarodowym zespole można wyczuć prawdziwą chemię, a ich interakcje są soczyste i pełne emocji. Moje serce najbardziej skardł Mark Ivanir jako Misha Popov, który przechodzi jedną z najciekawszych transformacji od butnego i okrutnego w swoich osądach do zespołowego gracza gotowego przyznać się do błędu. Jednak to Hilary Swank jest królową tego serialu. Kobieta na odpowiedzialnym stanowisku, w której walczą ze sobą kapitańska odpowiedzialności i surowy ton z matczyną opiekuńczością i wyrozumiałością. Swank potrafi odmalować na twarzy skrajne emocje. Sprawia, że słowa przestają mieć znaczenie, a jedno spojrzenie kamery w jej oczy buduje całą scenę. 

AWAY (L to R) MARK IVANIR as MISHA in episode 105 of AWAY Cr. DIYAH PERA/NETFLIX © 2020
Przeczytaj także: Mesjasz

Rozłąka ma swoje wzloty i upadki. Dla mnie najsłabiej prezentuje się ziemska część opowieści, która przedstawia losy Lex i Matta. Goldberg i Hinderaker co prawda pokazują, że w wyprawie kosmicznej nie tylko astronauci ponoszą ogromne emocjonalne koszty, ale również ich rodziny. Czasami jednak rodzinny dramat przejmuje kontrolę i odciąga uwagę od tego, co najważniejsze – niebywałej podróży w przestrzeni kosmicznej, by po raz pierwszy odwiedzić Marsa. 

Related Posts

-daję 6 łapek! (takie 5,5) Jak zostać gwiazdą to typowe feel good movie i nie powinniśmy po nim...

-daję 8 łapek! Aaron Sorkin jest mistrzem mięsistych i soczystych scenariuszy, które w...

-daję 5 łapek! Kobieca seksualność jest w Maryjkach odmieniania przez wszystkich przypadki....

Leave a Reply