-daję 7 łapek!

Mamo, mamo, mamo zabiera nas do kameralnego świata tuż po osobistej, rodzinnej apokalipsie. Świat legł w gruzach po tragicznych wydarzeniach, ale życie musi toczyć się dalej. Sol Berruezo Pichon-Riviére opowiada o śmierci, traumie i przeżywaniu żałoby. Robi to w subtelnych sposób, spoglądając na nową rzeczywistość oczami dzieci.

Przeczytaj także: Pod słońce

Kolejny letni dzień. Erin postanawia skorzystać z basenu. Moment nieuwagi i dotychczasowy świat przestaje istnieć. Rodzinny dramat rozgrywa się w domysłach, ukradkowych spojrzeniach i niepewności. Nie patrzymy na rozdzieranie szat, rozpacz czy chaos, ale kompletną bezradność i dziecięce próby zrozumienia tego, co się wokół nich dzieje. Urocze dziewczynki zostają same ze sobą, a Cleo – siostra Erin – może liczyć tylko na ciche wsparcie zagubionych kuzynek. Patrzymy na świat, w którym dorośli odsuwają się w cień, dzieci same próbują definiować nowe wydarzenia, a mężczyźni w ogóle nie istnieją.

Sol Berruezo Pichon-Riviére potrafi budować magiczny nastrój. Jej ekranowy świat ma wokół siebie aurę tajemniczości i wyjątkowości. Z tej opowieści bije przede wszystkim kobieca solidarność i ciche wsparcie. A całość staje się raczej punktem wyjścia do rozmowy. Mamo, mamo, mamo nie daje jasnych odpowiedzi, a wszystkie wydarzenia są dość enigmatyczne i wymagają wyjaśnień młodszym widzom. Pichon- Riviére unika dosłowności, przez co film przypomina przypowieść o budowaniu wspólnoty w trudnym momencie.

Przeczytaj także: Kolonia

Mamo, mamo, mamo nastrojem i dziecięcą energią przywodzi na myśl Cuda Alby Rohrwacher. To najmłodsi mają w sobie siłę, by pobudzić dorosłych do działania. Cleo potrzebuje przewodnika, by zrozumieć swoje emocje, dlatego tak bardzo nawołuje i przygląda się zrozpaczonej matce. Cierpliwie czeka, aż tak zauważy ból córki i pozwoli jej wspólnie przeżywać trudne emocje. Ten film, choć zbudowany w ciepłych barwach, niesie w sobie sporo smutku i mroku. Te emocje są częścią naszego życia i warto o nich rozmawiać.  

Related Posts

Plotki o tym, że Wytłumaczenie wszystkiego to najbardziej polski węgierski film, nie są...

“Queer” to filmy, który jako pierwszy został wybuczany na pokazie prasowym. Nie oceniałabym go aż...

Pedro Almodovar debiutuje. “The Room Next Door” to jego pierwszy anglojęzyczny film, który z...

Leave a Reply