Marsylski łącznik

Marsylski łącznik

Marsylia, 1975 rok. Ambitny sędzia Pierre Michel (Jean Dujardin) dostaje przydział do wydziału antynarkotykowego policji z zadaniem rozpracowania grupy przestępczej, odpowiedzialnej za przerzut do USA hurtowych ilości heroiny. Gangiem kieruje bezwzględny i charyzmatyczny Gaëtan „Tany” Zampa (Gilles Lellouche), który pozostaje nieuchwytny dla organów ścigania, skutecznie zacierając ślady i sowicie opłacając skorumpowanych policjantów i urzędników. Michel stawia sobie za punkt honoru, by dopaść Zampę i uprzykrza mu życie na każdym kroku, działając często na granicy prawa. Gangster nie pozostaje mu dłużny, a rywalizacja obu mężczyzn doprowadzi do serii dramatycznych wydarzeń, które wstrząsną całą Francją.

Praktykant

Praktykant

Robert De Niro gra w filmie Bena Whittakera, 70-letniego wdowca, który odkrył, że emerytura nie jest wcale taka wspaniała. Dlatego wykorzystuje nadarzającą się okazję, aby wrócić do aktywnego życia i zatrudnia się jako starszy stażysta w redakcji strony internetowej poświęconej modzie, założonej i prowadzonej przez Jules Ostin (Anne Hathaway).

Ghostbusters. Pogromcy duchów

Ghostbusters. Pogromcy duchów

Erin (Kristen Wiig) już dawno porzuciła mrzonki o duchach i rozwija karierę naukową. Stara się o posadę na renomowanej uczelni, kiedy przeszłość, pełna fascynacji zjawiskami paranormalnymi, nie pozwala o sobie zapomnieć. Spotkanie z dawną przyjaciółka, Abby (Melissa McCarthy), nie należy do najprzyjemniejszych, ale po zakopaniu dawnych waśni i żali, zbierają silną kobiecą ekipę, by wypłoszyć zjawę z nawiedzonego domu. Dalej idzie już z górki: własna firma, sekretarka, a raczej sekretarz Kevin (Chris Hemsworth) i kolejne zlecenia. Fabularnie nowa wersja Pogromców nie odbiega od oryginału. Założenie jest proste: zapaleńcy zjawisk niewyjaśnionych ruszają na ratunek mieszkańcom Manhattanu opanowanego przez duchy. Z tym, że otrzymujemy realnego, człowieczego antagonistę w postaci prześladowanego i wyśmiewanego mężczyzny, która postanawia wziąć odwet na ludzkości i sprytnie kieruje swoją zemstą.

500 dni miłości

500 dni miłości

Historia zaczyna się w dniu gdy piszący teksty na kartki z życzeniami Tom (Joseph Gordon-Levitt) poznaje nową sekretarkę swojego szefa, Summer (Zooey Deschanel). Dziewczyna wydaje się być poza jego zasięgiem, ale okazuje się, że mają ze sobą dużo wspólnego. Oboje uwielbiają The Smiths i surrealistyczne obrazy Magritte’a. Do tego Tom kiedyś mieszkał w Jersey, a Summer ma kota o imieniu Bruce. Pasują do siebie jak dwie połówki jabłka…

Nietykalni

Nietykalni

Ta historia zdarzyła się naprawdę. Sparaliżowany na skutek wypadku milioner zatrudnia do pomocy i opieki młodego chłopaka z przedmieścia, który właśnie wyszedł z więzienia. Zderzenie dwóch skrajnie różnych światów daje początek szeregowi niewiarygodnych przygód i przyjaźni, która czyni ich… nietykalnymi.

 Zupełnie Nowy Testament

Zupełnie Nowy Testament

Gdzie mieszka Pan Bóg? W Brukseli. Z rodziną, którą tyranizuje. Największą przyjemność sprawia mu bezmyślne oglądanie telewizji, dokuczanie żonie i wymyślanie praw, które coraz bardziej komplikują ludziom życie. Do czasu. Jego córka Ea nie może go już znieść i postanawia się zbuntować. Wykrada ojcu z komputera hasła i wszystkie tajemnice, dzięki którym będzie mogła urządzić świat zupełnie od nowa.

Body/Ciało

Body/Ciało

Body/Ciało jest duchową wędrówką, najbardziej przemyślanym i dopracowanym filmem Szumowskiej. Trójka bohaterów, trzy odrębne historie emocjonalne, różne sposoby radzenia sobie ze stratą kogoś bliskiego oraz nieco nieudolne próby oswajania się z rzeczywistością są pretekstem do opowiedzenia o potrzebie wiary. Wiary w życie po śmierci, w siłę nadprzyrodzoną, w Boga czy sprawiedliwość. W coś, co daje nadzieję, że nie jest się samemu ze swoimi myślami, troskami czy kłopotami. W ten sposób dysfunkcyjna relacja ojca z córką ma szansę na naprawę, kiedy oboje poznają Annę (Maja Ostaszewska), terapeutkę oraz medium będącym łącznikiem z ich zmarłą krewną – żoną i matką.


Kamper

Wiosna filmów

Kamper

Kamper (Piotr Żurawski) tańczy na kolorowym parkiecie. Z głośników leci głośna muzyka, a on upojony alkoholem miota się w małej przestrzeni jednocześnie wesoły i smutny, pewny siebie i zagubiony. Ta scena może być metaforą jego życia. Dorosły mężczyzna, który wciąż pragnie żyć z dziecięcą naiwnością, spontanicznością i brakiem obowiązku. Czy takie jest współczesne pokolenia trzydziestolatków? Łukasz Grzegorzek nie generalizuje, ale sprawnie rezonuje ze swoją widownią i nienachalnie zmusza do refleksji.

Tylko kochankowie przeżyją

Tylko kochankowie przeżyją

Tylko kochankowie przeżyją

Tilda Swinton, Tom Hiddleston i Mia Wasikowska w klimatycznej love-story outsidera światowego kina Jima Jarmuscha, który tym razem zdaje się mówić, że tylko ci, którzy potrafią kochać, przetrwają. Bohaterowie Tylko kochankowie przeżyją to wampiry zmęczone setkami lat życia i zdegustowane tym, jak rozwinął się świat. Nie są jednak typowymi przedstawicielami swojego wymierającego gatunku: wprawdzie żywią się krwią i preferują mrok nocy, ale najważniejsza jest dla nich sztuka, literatura, muzyka – i trwająca od wieków miłość. To wyrafinowani smakosze życia, wytworni dandysi zatopieni w XXI wieku, wciąż pamiętający jednak intensywność romantyzmu.

Related Posts

Powiedzieć, że mam trudną relację z filmami Christian Petzolda, to jak nic nie powiedzieć....

To był mocny rok pod kątem aktorskich występów na dużym ekranie. Kilka z nich zostało w mojej...

Przygotowanie podsumowań roku nie należy do najłatwiejszych. Zazwyczaj toczę bitwę między...

Leave a Reply