-daję 7 łapek!

Dom jak z marzeń z widokiem jakby wprost z pocztówki. Odnoszący sukcesy mąż i bogaci (acz nieco toksyczni teściowie). Perfekcyjne życie z perfekcyjnym planem na przyszłości. Hunter (Haley Bennett) nie ma powodów do zmartwień. Wyrwana z biedny wiedzie idealne życie w szklanym zamku na szczycie. A jednak Niedosyt pełen jest podskórnego niepokoju i nieprzepracowanych traum.

Przeczytaj także: Ostre przedmioty

Hunter jest uroczą blondynką, która wydaje się zagubiona w świecie blichtru i przepychu. Skromna i wycofana poświęca się najmniejszym sprawom, doprowadzając do precyzji mieszkanie, jak i pieczołowicie przygotowywane dania. Zamiłowanie do porządku i ładu kontrastuje z chaosem, który rozgrywa się w jej głowie. Żyje w świecie, w którym tylko pozornie ma kontrolę: jej mąż decyduje o wszystkim, teściowie ciepło, ale z dystansem podchodzą do jej wyborów, a wiadomość o ciąży raczej nie wywołuje fali radości. Kontrola nad otoczeniem przynosi jej pozory spokoju, a nawet zamiłowanie do ostrych przedmiotów staje się obsesją idealną na spotkanie z psychologiem.

Carlo Mirabella-Davis pokazuje bohaterkę niezwykle skomplikowaną, która w rytuale połykania niebezpiecznych i małych przedmiotów próbuje nadać sobie znaczenie i odzyskać kontrolę. Hunter niesie w sobie nieprzepracowane traumy, przenoszone z pokolenia na pokolenie. W zadawaniu sobie bólu w ramach rozliczenia z przeszłością przypomina Camille z Ostrych przedmiotów. Bohaterka Niedosytu w ryzykowny sposób próbuje nadać sobie sprawczość, a cierpienie fizyczne przynosi jej satysfakcję i dumę. Tylko w ten sposób ma wpływ na otaczającą ją rzeczywistość. 

Przeczytaj także: Pieces of a Woman

Niedosyt pełen jest niuansów i niejednoznacznych bohaterów. Trudno osądzać zapracowanego męża Hunter, który wciąż pozostaje pod wielkim wpływem rodziców czy teściów, dla których przede wszystkim liczy się szczęście syna. Świetnie w tych poplątanych rodzinnych relacjach wypada surowa i modernistyczna scenografia. Sterylna czystość i porządek kontrastują z nieładem emocjonalnym bohaterów. 

Mirabella-Davis pięknie opowiada o zyskiwaniu samoświadomości. Hunter niezależnie od tego, czy będzie musiała sprawić sobie ból, dojrzewa do odpowiedzialności za samą siebie i własne decyzje. Rozliczenie z przeszłością pozwala jej wyjść ze strefy komfortu, a dzięki temu samodzielnie wyruszyć w przyszłość. Niedosyt to thriller z emancypacyjnym zacięciem. 

Related Posts

„A Different Man” Aarona Schimberga z łatwością mógł stać się nowym filmowym odczytaniem „Pięknej...

Gangster składa ambitnej prawniczce propozycję nie do odrzucenia. Kobieta wyrusza na misję, która...

Piętno znanego nazwiska może ciążyć, paraliżować, bądź prowokować do działania. Simona Kossak...

Leave a Reply