Polskie Nagrody Filmowe Orły 2019 zostały rozdane. Teatr Polski w Warszawie wypełniły się polskimi artystami, którzy przysłużyli się rozwojowi polskiej kinematografii. Filmy zabawne i wzruszające, odkrycia, jak starzy mistrzowie – zobaczcie, kto otrzymał statuetkę Orła i otrzymał powiew wiatru w skrzydła, by dalej tworzyć magię na dużym ekranie!
NAJLEPSZY FILM EUROPEJSKI
– “Dogman”, reż. Matteo Garrone
– “Niemiłość”, reż. Andriej Zwiagincew
– “Trzy billboardy za Ebbing, Missouri”, reż. Martin McDonagh
NAJLEPSZY MONTAŻ
– Ewa Smal PSM, “7 uczuć”
– Jarosław Kamiński PSM, “Fuga”
– Milenia Fiedler PSM, “Kamerdyner”
– Andrzej Dąbrowski PSM, “Książę i dybuk”
– Maciej Pawliński PSM, “Over the limit”
– Bartosz Karczyński, “Plan B”
– Jarosław Kamiński PSM, “Zimna Wojna”
NAJLEPSZE KOSTIUMY
– Justyna Stolarz, “7 uczuć”
– Małgorzata Braszka, Ewa Krauze, Małgorzata Gwiazdecka, Izabela Stronias, “Kamerdyner”
– Aleksandra Staszko, “Zimna wojna”
NAJLEPSZY DŹWIĘK
– Bartosz Putkiewicz, “Dywizjon 303. Historia prawdziwa”
– Mirosław Makowski, Piotr Pastuszak, Kacper Habisiak MPSE, Marcin Kasiński MPSE , “Kamerdyner”
– Maciej Pawłowski, Mirosław Makowski, “Zimna wojna”
ODKRYCIE ROKU
– Paweł Maślona, najlepsza reżyseria, “Atak Paniki”
– Gabriela Muskała, najlepszy scenariusz, “Fuga”
– Jagoda Szelc, najlepsza reżyseria, “Wieża. Jasny dzień”
NAJLEPSZY FILMOWY SERIAL FABULARNY
– “1983”, reż. Agnieszka Holland, Kasia Adamik, Olga Chajdas, Agnieszka Smoczyńska
– “Rojst”, reż. Jan Holoubek
– “Ślepnąc od świateł”, reż. Krzysztof Skonieczny
NAJLEPSZY FILM DOKUMENTALNY
– “Książę i dybuk”, reż. Elwira Niewiera, Piotr Rosołowski
– “Opera o Polsce”, reż. Piotr Stasik
– “Over the limit”, reż. Marta Prus
NAJLEPSZA DRUGOPLANOWA ROLA KOBIECA
– Gabriela Muskała, “7 uczuć”
– Aleksandra Konieczna, “Jak pies z kotem”
– Agata Kulesza, “Zimna wojna”
NAJLEPSZA DRUGOPLANOWA ROLA MĘSKA
– Adam Woronowicz, “Kamerdyner”
– Janusz Gajos, “Kler”
– Borys Szyc, “Zimna wojna”
NAJLEPSZA MUZYKA
– Filip Mišek, “Fuga”
– Mikołaj Trzaska, “Kler”
– Alexandre Desplat, “Prawdziwa historia”
NAJLEPSZA SCENOGRAFIA
– Joanna Macha, “Eter”
– Zbigniew Dalecki, Paweł Jarzębski , “Kamerdyner”
– Katarzyna Sobańska, Marcel Sławiński, “Zimna wojna”
NAJLEPSZA GŁÓWNA ROLA KOBIECA
– Gabriela Muskała, “Fuga”
– Anna Radwan, “Kamerdyner”
– Joanna Kulig, “Zimna wojna”
NAJLEPSZA GŁÓWNA ROLA MĘSKA
– Janusz Gajos, “Kamerdyner”
– Jacek Braciak, “Kler”
– Tomasz Kot, “Zimna wojna”
NAJLEPSZE ZDJĘCIA
– Jolanta Dylewska PSC, “Ajka”
– Jakub Kijowski PSC, “Fuga”
– Łukasz Żal PSC, “Zimna wojna”
NAJLEPSZY SCENARIUSZ
– Marek Koterski, “7 uczuć”
– Wojciech Rzehak, Wojtek Smarzowski, “Kler”
– Paweł Pawlikowski, Janusz Głowacki, “Zimna wojna”
NAJLEPSZA REŻYSERIA
– Janusz Kondratiuk, “Jak pies z kotem”
– Wojtek Smarzowski, “Kler”
– Paweł Pawlikowski, “Zimna wojna”
NAJLEPSZY FILM
– “Kamerdyner”, reż. Filip Bajon
– “Kler”, reż. Wojtek Smarzowski
– “Zimna wojna”, reż. Paweł Pawlikowski
NAGRODA PUBLICZNOŚCi
- „Kler”