Grand Prix 7. edycji międzynarodowego konkursu Papaya Young Directors otrzymali Helena Ganjalyan i Bartosz Szpak za film zrealizowany dla marki Tyskie5 września w warszawskim Studio TeatrGaleria wręczono aż 10 nagród i wyróżnień. 

Grand Prix i I nagrodę w kategorii Branded Stories (film reklamowy) otrzymali Helena Ganjalyan i Bartosz Szpak za film „Ja” zrealizowany dla marki Tyskie. Kreatywny duet aktorki-choreografki i kompozytora-aktora zredefiniował popularny slogan marki „Przejdźmy na Ty”, co utorowało im drogę do sukcesu. 

W kategorii Branded Stories przyznano dwa wyróżnienia. Pierwsze z nich trafiło do: Michała Kidawy, za niezwykle udaną wizualną egzekucję oraz przyciągającą uwagę historię stworzoną dla marki Durex w filmie – „Seks jak z obrazka”. Drugie wyróżnienie zostało przyznane Pawłowi “Dyziowi” Włazewiczowi, twórcy spotu „Dostajemy” zrealizowanego dla marki DPD. Jury doceniło precyzyjne wykreowanie świata i oryginalne podejście do briefu. 

W kategorii Music Stories I nagroda trafiła w ręce duetu: Michała Włodarczyka i Łukasza Rucińskiego za teledysk „Transparent”zrealizowany do utwory „Ojciec i syn” Skubasa. Twórcy zabrali głos w ważnym społecznie temacie. 6-minutowy klip, będący rozbudowaną historią, zachwycił jury dopracowanym konceptem reżyserskim i przemyślanym castingiem (w rolach głównych zobaczymy Łukasza Simlata oraz Konrada Szymańskiego). Wyróżnienie w tej kategorii otrzymała także Terézia Halamová, pochodząca ze Słowacji. Jej teledysk do utworu “Move Honey” autorstwa duetu SMOLIK / KEV FOX to hipnotyzująca historia trudności dorastania. 

Debiutująca w tym roku kategoria Instagram Stories składała się na dwie podkategorie: reklamową i teledyskową. W pierwszej z nich nagrodzono Katarzynę Jarecką i Jakuba Skitka. Otrzymali oni pierwszą nagrodę za film „Ciasny kadr” zrealizowany dla marki Durex, w którym we wzorowy sposób wykorzystują pionowy format reklamy. I nagrodę w kategorii Instagram Stories w podkategorii: teledysk otrzymał Karol Wójcik, który w klipie do piosenki „Że jestem” Natalii Przybysz, opowiada o ciałopozytywności wykorzystując technikę fotogrametrii. Oba filmy wyznaczają nowe trendy w wertykalnym opowiadaniu historii. 

Nagroda specjalna Heliografu za szczególną wrażliwość wizualną dla tandemu reżyser i autor zdjęć powędrowała do pochodzących z Ukrainy reżyserki – Olgi Chernykh i autorki zdjęć – Jane Bondarenko (film „Express your taste” Coca-Cola). Nagroda dla najlepszego autora zdjęć, wręczana przez Panavision, trafiła w ręce Patryka Majchrzaka, który zrealizował zdjęcia do teledysku “Czyściciele” dla zespołu KROKI do utworu „Fading all out” w reżyserii Ewy Mroczkowskiej.

– 7 edycja była wyjątkowa pod wieloma względami – nie tylko otrzymaliśmy rekordową liczba zgłoszeń, w tym zagranicznych ale przede wszystkim powstałe filmy prezentowały bardzo wysoki i wyrównany poziom. Uczestnicy konkursu poruszyli ważne tematy i przedstawiali zaangażowane społecznie scenariusze, co pozwoliło nam także zobaczyć, jakie sprawy są dla nich ważne – powiedział Kacper Sawicki, executive producer Papaya Films oraz pomysłodawca konkursu Papaya Young Directors.

Do tegorocznej edycji zgłoszono ponad 1500 scenariuszy z całego świata, z których wyłoniono aż 22 zwycięskie pomysły. Twórcy nie tylko zmagali się ograniczonym budżetem, ale także trudnościami produkcyjnymi spowodowanymi ograniczeniami związanymi z pandemią Covid-19. 

Papaya Young Directors to konkurs dla młodych reżyserów, kierowany zarówno do studentów i absolwentów szkół filmowych, jak i osób bez dyplomu. W siódmej edycji konkursu twórcy tworzyli eksplikacje reżyserskie dla marek: Allegro, Coca-Cola, Decathlon, Durex, PZU, DPD, Tyskie, Rossmann i Kayax. Partnerem kategorii Instagram Stories jest Facebook. Finał 7. edycji Papaya Young Directors pierwszy raz w historii inicjatywy streamowany był na platformie Player.pl, a także w 13 prestiżowych lokalizacjach w całej Polsce. 

Start kolejnej, 8. edycji konkursu planowany jest na początek 2021 roku. 

Related Posts

25 września zakończyła się warszawska odsłona 11. LGBT Film Festival. Najlepsze produkcje...

Piąta odsłona Ukraina! Festiwal Filmowy rozpocznie się już 21 października w warszawskim Kinie...

 „Sense of Space” zespołu Clock Machine to utwór promujący film „Polot”. W fabularnym debiucie reżysera...

Leave a Reply