Debiut filmowy to niezapomniane doświadczenie dla młodych reżyserów – zwłaszcza gdy może on mieć formę teledysku dla Kayah, Julii Wieniawy czy duetu Karaś i Rogucki albo spotu reklamowego dla jednej ze znanych marek. Wyjątkową możliwość zaistnienia w branży filmowo-reklamowej daje konkurs Papaya Young Directors. W tegorocznej edycji młodych twórców wesprą sławy z Hollywood. Sprawdź, kto będzie oceniał prace reżyserów i reżyserek!

Papaya Young Directors to wyjątkowy w skali Europy konkurs, który umożliwia debiutantom rozpoczęcie kariery w branży filmowej. W jego ramach młodzi twórcy mogą zrealizować klip dla międzynarodowych marek, fundacji, bądź artystów. 

Po raz pierwszy w ośmioletniej historii wydarzenia w jury zasiądą Agnieszka Holland, Allan Starski oraz Martin Ruhe. Agnieszka Holland to nominowana do Oscara reżyserka, wielokrotnie nagradzana m.in. na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Berlinie, a także prezydentka Europejskiej Akademii Filmowej. Obok niej w jury zasiądzie również Allan Starski – zdobywca Oscara za scenografię do filmu Lista Schindlera – oraz Martin Ruhe – autor zdjęć do m.in. filmów Control czy Niebo o północy.

Oprócz hollywoodzkich gwiazd, w jury konkursu znalazło się ponad 120 międzynarodowych specjalistów i specjalistek z dziedziny kultury i sztuki. Najlepsze prace wybiorą m.in. Anja Rubik (modelka, założycielka fundacji Sexed), Karol Paciorek (twórca kanału Imponderabilia oraz Lekko Stronniczy), Joanna Okuniewska (twórczyni serii podcastów Moje przyjaciółki idiotki), Magdalena Boczarska (aktorka), Łukasz Muszyński (zastępca redaktora naczelnego filmweb.pl) i Sylwia Chutnik (pisarka). Konkurs wspierają także międzynarodowi specjaliści i specjalistki z dziedziny mediów, m.in. July Scully (The New York Times), Linda Codega (Shots.net) oraz Andreas Nilsson (Biscuit Filmworks). 

Główną nagrodą Papaya Young Directors jest 40 tysięcy złotych dla autorów zwycięskiej produkcji, zaś twórcy wybranych przez jury filmowych pomysłów dostaną 11 tysięcy złotych na ich realizację. Tegoroczna edycja zakończyła przyjmowanie zgłoszeń 14 marca. Spośród 1645 zgłoszonych prac, jury do 23 kwietnia wybierze około 30 najlepszych pomysłów i przyzna im budżet produkcyjny. Ich autorzy będą mieli miesiąc na stworzenie finalnego filmu. Zrealizowane przez finalistów produkcje zostaną pokazane na gali, która planowana jest na czerwiec 2021 r. 

W minionych latach uczestnicy Papaya Young Directors zrealizowali filmy, które nie tylko przełamują stereotypy standardowej reklamy, ale także pokazują najnowsze trendy realizacyjnie – np. teledyski nakręcone w pionowym formacie. W minionej edycji, wertykalne klipy powstały dla m.in. Natalii Przybysz, a także Barbary Wrońskiej

8 lat konkursu Papaya Young Directors to: wsparcie 45 Partnerów Głównych, ponad 120 ekspertów ze świata filmu i reklamy zaangażowanych w roli jurorów i mentorów, ponad 170 warsztatów i 120 wyprodukowanych filmów. A co najważniejsze – kilkudziesięciu twórców wprowadzonych do branży. Organizatorem konkursu jest Papaya Films – wiodący polski dom produkcyjny z biurami w Warszawie, Lizbonie, Londynie i Nowym Jorku. 

Partnerami Głównymi trwającej edycji są: Audioteka, BMW Polska, DPD, Durex, Facebook, IKEA, Kayax, Link4, McDonald’s, Multikino, Samsung Electronics Polska oraz Tyskie, a także fundacje: Camera Femina, Kosmos dla dziewczynek oraz Kuchinate – African Refugee Women’s Collective.

Partnerzy konkursu: ATM System, CPC Brand Consultants, Girls in Film, Heliograf, MakOnLine, Lunapark, Panavision, Ströer oraz Tidal.

Related Posts

Aborcja – temat, który polaryzuje rozmówców. Skąd się wzięła Pocahontas? Jak mówić ouchodźcach. W...

Rok 2023 zapowiada się niebywale ekscytująco w Netflix. Na platformie pojawi się wiele polskich...

Klub filmowy {OD–JAZD} to autorski edukacyjno-kinofilski projekt, który już po raz drugi zabiera...

Leave a Reply